RAMOWY ROZKŁAD DNIA:

Zgodnie z zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej przebieg wychowania i kształcenia dzieci zawiera następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu: 1/5 czasu przeznaczamy na zabawę, 1/5 (w przypadku dzieci młodszych 1/4 na pobyt w ogrodzie przedszkolnym, 1/5 na zajęcia dydaktyczne, 2/5 do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela – w tej puli czasu mieszczą się także czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne.

Od 6.00

Radosny poranek, w którym dzieci podejmują różne wybory, czego i jak się uczyć:

  • zajęcia z psychologiem są aktywne ruchowo (zabawy ruchowe, zestawy ćwiczeń porannych,
  • zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce,
  • pracują indywidualnie z nauczycielem

Od 8.30 - Śniadanie

Od 9.00-10.30

Zabawa i edukacja, w których dzieci odkrywają, przeżywają, przyswajają oraz działają, prezentują własny punkt widzenia, skutecznie się porozumiewają, biorą pod uwagę poglądy innych, efektywnie współdziałają z rówieśnikami, rozwiązują problemy w twórczy sposób, nabierają śmiałości i wiary we własne możliwości:

  • realizują różnorodne formy i metody pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej, matematycznej i literackiej,
  • są aktywne ruchowo: uczestniczą w spacerach, wycieczkach, zabawach ruchowych w sali i na terenie przedszkolnym, korzystają ze sprzętu sportowo-rekreacyjnego,
  • prowadzą obserwacje przyrodnicze i zabawy badawcze w naturalnym środowisku,
  • podejmują prace gospodarskie, porządkowe, ogrodnicze

Od 10.30 – II Śniadanie

Od 11.00-12.30 Zabawy na świeżym powietrzu

Od 12.30 – Obiad

Od 13.00 -14.00

Relaksacja, podczas której dzieci:

  • słuchają bajek i opowiadań dziecięcych w interpretacji nauczyciela,
  • słuchają nagrań płytowych i słuchowisk,
  • słuchają muzyki relaksacyjnej,
  • bawią się w zabawy paluszkowe i słowne

Od 14.00 do 18.00

Inspirujące popołudnie, w którym dzieci podczas zabaw dowolnych (przy niewielkim udziale nauczyciela) kształcą umiejętności społeczne,  zgodnie porozumiewają się z dorosłymi i rówieśnikami, przestrzegają reguł obowiązujących w grupie przedszkolnej.

  • podejmują aktywność własną-organizują zabawy indywidualne i w małych grupach,
  • podejmują zabawy tematyczne, badawcze, zabawy ruchowe, ze śpiewem,
  • bawią się tekstem literackim,
  • prezentują własne interpretacje utworu podczas zabaw dramowych, pantomimicznych,
  • słuchają literatury, oglądają książki,
  • bawią się na świeżym powietrzu,
  • podejmują czynności porządkowe w sali oraz kącikach zainteresowań i edukacyjnych,
  • dokonują podsumowania dnia i planują działania na dzień następny,
  • realizują różnorodne formy zabaw na świeżym powietrzu

14.30 Podwieczorek

16.30 II Podwieczorek

Dziecko w trakcie całego pobytu w przedszkolu poznaje zasady współpracy z rówieśnikami, uczy się aktywnymi metodami zdobywania wiedzy i umiejętności pozwalających na pokonywanie trudności, rozwiązywanie problemów, podejmowanie grupowych decyzji z zachowaniem obowiązujących norm.